Miercuri, 2025-07-09, 8:36 AM
Bine ati venit, Vizitator
[ Mesaje noi · Membrii · Regulamentului forumului · Cautare · RSS ]
  • Pagina 1 din 1
  • 1
Psihologia educatiei fizice si sportive Anul III Sem 1
avy22Data: Luni, 2011-04-25, 10:44 PM | Mesaj # 1
Locotenent
Grup: Administratori
Mesaje: 41
Reputaţie: 0
Status: Offline
Psihologia educatiei fizice §i sportive Anul III

1. Ce reprezinta psihologia?
a. individul uman
b. fenomenele comportamentale
-c.stiinta despre psihism si manifestable sale exterioare, comportamentale

2. Ce urmareste sa releve psihologia activitatii de educatie fizica si sport?
-a. legitatile psihice ale individului supus influentelor educatiei fizice si sportului
b. optimizarea psihica a individului
c. legitatile de formare, dezvoltare si functionare ale psihismului

3. Cum se manifesta fenomenele psihice, ca elemente constitutive ale psihismului?
a. fapte exterioare, comportamentale
b. fapte interioare (idei, dorinte, imagini)
-c. ambele

4. In ce categorie de fenomene psihice se incadreaza reprezentarile?
a. cognitive superioare
-b. cognitive primare
c. volitive

5. In ce sens sistemul psihic uman este un sistem dinamic?
a. se opune dezorganizarii
b. primeste si genereaza informatii
-c. are un caracter evolutiv

6. Ce studiaza psihologia activitatilor corporale?
-a. subiectivitatea omului in miscare
b. mecanismele corporale
c. structura miscarii

7. In ce domeniu poate fi incadrata psihologia educatiei fizice?
a. pedagogiei
b. psihologiei educatiei
c. fiziologiei

8. Cu care dintre urmatorii termeni este sinonim conceptul de psihism?
a. mecanismele cerebrale
-b. ansamblul fenomenelor subiective
c. intelectul

9. Ce reprezinta comunicarea?
a. un proces psihic
b. o insusire psihica
-c. o activitate psihica

10. Care dintre urmatoarele fenomene psihice se inscrie printre conditiile stimulatoare si facilitatoare pentru activitate?
-a. atentia
b. vointa
c. emotiile

11. In ce categorie de fenomene psihice sunt incluse deprinderile?
-a. procese psihice
b. conditii stimulatoare pentru activitate ???
c. insusiri psihice

12. In ce sens sistemul psihic uman este un sistem care se autoregleaza?
a. primeste si genereaza informatii
-b. se produce prin mecanisme de feed-back
c. are organizare ierarhica

13. In ce anume consta natura energetica a sistemului psihic uman?
-a. functioneaza pe baza de structuri energetice
b. are un caracter evolutiv
c. face schimb de materie, energie si informatii cu exteriorul

14. Cum se numeste caracteristica sistemului psihic uman de a se opune dezorganizarii?
a. hipercomplexitate
-b. antientropie
c. autoorganizare

15. Ce tip de informatii ofera senzatiile proprioceptive?
a. stimulii exteriori
b. stimulii interiori
-c. pozitia si miscarile corpului

16. Care sunt stimulii specifici care determina senzatiile kinestezice?
a. stimulii cromatici
-b. contractiile musculare
c. stimulii cutanati

17. Cum se realizeaza perceptia spatiala?
-a. analizatorul vizual si cel kinestezic
b. analizatorul vizual si cel auditiv
c. analizatorul kinestezic si cel auditiv

18. Care sunt realitatile reflectate de catre reprezentari?
a. insusiri separate ale obiectelor/fenomenelor
b. totalitatea insusirilor unui obiect/fenomen
-c. insusirile comune si generale ale obiectelor/fenomenelor

19. La ce se refera reprezentarile ideomotrice?
-a. imagini mintale ale miscarilor
b. imagini mintale generale
c. imagini ale spatiului si timpului

20. Care este forma sub care senzatiile reflecta insusirile obiectelor/fenomenelor?
-a. imaginilor simple
b. imaginilor complexe
c. imaginilor secundare

21. Prin ce tip de senzatii sunt receptati stimulii interiori?
a. senzatiilor exteroceptive
b. senzatiilor proprioceptive
-c. senzatiilor interoceptive

22. Ce reflecta senzatiile?
-a. insusiri izolate ale obiectelor/fenomenelor
b. totalitatea insusirilor obiectelor/fenomenelor
c. insusirile comune ale obictelor/fenomenelor

23. Care este culoarea care se percepe cel mai usor cu vederea periferica?
a. albastru
b. rosu
-c. galben

24. In jocurile cu mingea, care este partea din care jucatorii specializati pe partea dreapta percep mai repede si mai bine semnalele vizuale?
a. dreapta
-b. stanga
c. din centru

25. Cum se manifesta sensibilitatea dureroasa la sportivii care, datorita specificului sportului practicat, se lovesc in mod frecvent?
a. mai ridicata
b. la fel ca la toti ceilalti indivizi
-c. mai scazuta

26. Ce tip de informatii ofera senzatiile kinestezice?
a. stimulii interiori
-b. miscarea si pozitionarea corpului
c. echilibru si orientarea in spatiu

27. In ce conditii perceptiile reflecta insusiri ale obiectelor/fenomenelor?
-a. stimulii actioneaza direct asupra organelor de simt
b. stimulii actioneaza indirect asupra organelor de simt
c. in absenta stimulilor

28. De ce anume depinde capacitatea de percepere corecta a timpului?
a. aptitudini
b. conditiile de mediu
-c. experienta

29. Care sunt tipurile de elemente care, prin combinare, fac posibila perceptia miscarii?
-a. caracteristici spatiale si temporale ale miscarii
b. coordonarea miscarii si precizia ei
c. echilibrul in miscare si postura

30. Cum se formeaza reprezentarile?
a. actiunii directe a stimulilor asupra organelor de simt
b. actiunii indirecte a stimulilor asupra organelor de simt
-c. in absenta actinuii stimulilor asupra organelor de simt

31. Care este categoria din care fac parte reprezentarile schemelor tactice?
a. reprezentari ideomotrice
-b. reprezentari generale
c. reprezentari individuale

32. Care sunt elementele care predomina in reprezentarile active?
a. imaginile statice ale elementelor de mediu
b. elementele verbale
-c. actiunile fizice asupra mediului

33. De ce anume depinde precizia executiei actului motric?
-a. reprezentarile ideomotrice
b. reprezentarile vizuale
c. reprezentarile tactile

34. In ce sens reprezentarile ideomotrice au un caracter dinamic?
-a. se modifica in timp
b. se formeaza treptat
c. reprezinta miscari

35. Care sunt fenomenele psihice sinonime cu gandirea tactica?
a. intelegerea
-b. rezolvarea de probleme
c. abstractizarea si generalizarea

36. Care sunt metodele prin care se poate dezvolta gandirea tactica a elevilor/sportivilor?
a. învatarea unor scheme tactice fixe
b. exersarea actiunilor tactice in conditii asemanatoare
-c. exersarea actiunilor tactice in situatii variate

37. Pe ce anume se bazeaza memoria logica?
-a. intelegerea informatiilor
b. memorarea informatiilor
c. reactualizarea informatiilor

38. La ce se refera functia persuasiva a limbajului?
a. transmiterea unui continut ideatic
b. conceptualizarea si elaborarea de idei
-c. sugerarea/determinarea de idei sau stari afective

39. Care sunt unele dintre mijloacele de comunicare de care dispune profesorul/antrenorul in comunicarea cu elevii/sportivii?
a. autocomanda
-b. comanda si numaratoare
c. planificare mintala anticipativa

40. Cum se numeste procesul cognitiv care reflecta realitatea inconjuratoare cu scopul de a realiza judecati si rationamente?
a. inteligenta
-b. gandirea
c. imaginatia

41. Care este scopul ananlizei, ca operatie intelectuala?
-a. descompune intregul in parti
b. unifica elementele componente
c. extinde trasaturile la nivel de clasa de obiecte

42. Care sunt elementele constitutive pe care le utilizeaza gandirea?
a. senzatii
b. perceptii
-c. notiuni

43. La ce nivel se realizeaza rezolvarea problemelor tactice?
a. teoretic
b. practic
-c. teoretic si practic

44. Care este rezultatul rezolvarii problemelor tactice la nivel teoretic?
-a. planul tactic
b. comportamentul tactic
c. gandirea tactica

45. Care este rezultatul rezolvarii problemelor tactice in plan concret
a. planul tactic alcatuit
-b. comportamentul tactic al sportivului
c. hazard

46. Care sunt caracteristicile planului tactic
a. fix si neschimbator
-b. orientativ si aproximativ
c. alcatuit exclusiv de catre antrenor

47. Care sunt calitatile gandirii necesare sportivului pentru ca acesta sa manifeste comportament tactic?
-a. rapiditate si simt critic
b. prudenta si rigiditate
c. buna memorare

48. Care este procesul psihic prin care se realizeaza intiparirea, stocarea si reactualizarea informatiilor?
a. gandire
b. limbaj
-c. memorie

49. Cum se retin informatiile prin memorarea neintentionata?
-a. fara sa isi propuna constient acest lucru
b. propunandu-si constient acest lucru
c. fara sa inteleaga informatia respectiva

50. Care sunt tipurile de informatii care se retin prin memoria motrica?
a. comenzi si incurajari
-b. gesturi si actiuni motrice
c. explicatii si demonstratii

51. Care este activitatea posibila datorita limbajului, ca proces psihic cognitiv superior?
a. senzorialitatea
b. afectivitatii
-c. comunicarea

52. Care este rezultatul functiei cognitive a limbajului?
-a. conceptualizare
b. reprezentare
c. sugerare

53. Ce anume presupune limbajul, in forma sa activa?
a. receptarea si intelegerea mesajelor
b. articularea cuvintelor sau fixarea lor in scris
c. anticiparea verbalizarilor prin imagini

54. Care este forma concreta de desfasurare a limbajului oral?
-a. vorbirea
b. scrierea
c. citirea

55. Care este functia limbajului interior?
a. articuleze verbal intrebari
b. articuleze verbal raspunsuri
-c. planifice mintal gestul motric

56. La ce anume se refera rolul formativ al comunicarii verbale in educatie fizica si sport?
a. incurajare si indemn
-b. modelarea de comportamente
c. descrierea exercitiilor fizice

57. In ce tip de comunicare se incadreaza demonstratiile pe care profesorul/antrenorul le face in fata elevilor/sportivilor?
a. comunicarea verbala
-b. comunicarea nonverbala
c. comunicarea paraverbala

58. Care sunt efectele pe care starea de supraexcitare emotionala le produce asupra sportivului?
a. atentie si calm
b. adaptare usoara la situatii noi
c. neatentie si nervozitate

59. Pentru care dintre dispozitiile de start este caracteristica mobilitatea emotionala mare?
-a. „febra startului"
b. „apatia startului"
c. „pregatirea pentru lupta"

60. Cum evolueaza relatia dintre nivelul motivatiei si complexitatea sarcinii, in cazul sarcinilor motrice?
-a. direct proportionala
b. invers proportionala
c. neutra pentru performanta

61. Care este demersul de modelare motivationala atunci cand sportivul interpreteaza incorect sarcina ca fiind mai dificila?
a. supramotivare
-b. submotivare
c. mentinere a nivelului motivational

62. Ce nivel al efortului trebuie sa implice antrenamentul special planificat pentru dezvoltarea vointei?
-a. eforturi superioare celor din concurs
b. eforturi inferioare celor din concurs
c. eforturi la limita de moment a sportivului

63. Care este forma sub care afectivitatea reflecta relatiile dintre subiect si obiect?
a. reprezentari
b. notiuni
-c. trairi

64. In ce sens trairile afective dispun de mobilitate?
a. au tendinta de a se grupa in jurul unui pol pozitiv sau negativ
-b. pot trece de la o faza la alta sau de la o stare la alta
c. au persistenta in timp

65. Ce tip de procese afective sunt emotiile?
a. primare
b. superioare
-c. complexe

66. Care este rolul proceselor afective desfasurate la intensitate normala?
-a. organiza conduita
b. supraincarca procesele nervoase superioareh
c. dezorganiza conduita

67. Cum se produc trairile afective in situatiile emotionale prin contagiune?
a. exces motivational
-b. preluarea trairilor de la ambianta sociala
c. asocierea repetata cu o anumita situatie

68. Ce tipuri de modificari produce starea de start?
a. exclusiv fiziologice
b. exlusiv psihologice
-c. fiziologice si psihologice combinate

69. Carei dispozitii de start ii este caracteristica asteptarea incordata?
a. „febra startului"
b. „apatia startului"
-c. „pregatirea pentru lupta"

70. Care sunt efectele unei bune capacitati de mobilizare asupra dispozitiei de start?
-a. pozitive
b. negative
c. neutre

71. Care sunt rezultatele crearii unui climat afectiv pozitiv?
a. dezvoltarea gandirii tactice
-b. reechilibrarea emotionala
c. optimum motivational

72. Ce anume semnaleaza motivatia?
a. eveniment necunoscut
b. obstacol
-c. dezechilibru fiziologic/psihologic

73. Cum se numesc orientarile relativ stabile spre anumite domenii de activitate?
-a. interese
b. motive
c. idealuri

74. Cum actioneaza motivatia pozitiva?
a. nevoia de cunoastere
-b. recompense
c. sanctiuni

75. Care este structura motivationala care sta la baza invatarii motrice?
-a. trebuinta de miscare
b. trebuinta de evolutie intelectuala
c. trebuinta de stimulare senzoriala

76. Care este demersul motivational necesar in realizarea sarcinilor motrice, in cazul indivizilor cu nivel energetic ridicat?
a. stimularea motivatiei
b. pastrarea constanta a motivatiei
-c. moderarea motivatiei

77. Ce demers motivational este necesar atunci cand sportivul subapreciaza dificultatea sarcinii?
-a. supramotivarea
b. submotivarea
c. pastrarea constanta a nivelului motivatiei

78. Care sunt principalele caracteristici ale elevului/sportivului cu vointa?
-a. hotararea si perseverenta
b. incapatanarea si negativismul
c. sugestibilitatea crescuta

79. Cum apar calitatile vointei?
a. ereditare
b. innascute
-c. in timpul vietii

80. Care este relatia temporala dintre dezvoltarea calitatilor motrice si dezvoltarea vointei?
a. anterioara
-b. simultana
c. ulterioara

81. Care sunt mijloacele prin care profesorul poate educa elevul/sportivul sa invinga dificultatile aparute?
-a. convingerea si explicatiile
b. sanctiunea fizica
c. umilirea

82. Ce reprezinta temperamentul?
-a. latura dinamico-energetica a personalitatii
b. latura valorica a personalitatii
c. latura instrumentala a persoanlitatii

83. Cum se manifesta flegmaticul din punctul de vedere al reactivitatii emotionale?
a. inegal in manifestarile afective
-b. foarte stabil in manifestarile afective
c. labil

84. Care este latura personalitatii care depinde cel mai mult de determinarea sociala?
a. temperamentul
-b. caracterul
c. aptitudinile

85. Care este una dintre trasaturile emotionale pe care trebuie sa le includa profilul ideal al personalitatii sportivului?
a. nevrotism
b. agresivitate
-c. stabilitate emotionala

86. Care este tipul de antrenor care asigura cea mai buna pregatire fizica a sportivilor?
-a. antrenorul autoritar
b. antrenorul democrat
c. antrenorul liberal

87. Care sunt caracteristicele trasaturilor de personalitate?
-a. generale si relativ stabile
b. variabile in timp
c. constante pe toata durata vietii

88. Prin ce reflecta reactivitatea generala a organismului?
a. structuri aptitudinale
-b. temperament
c. structuri atitudinale

89. Care este tipul temperamental caracterizat prin impulsivitate?
a. sangvinul
b. melancolicul
-c. colericul

90. Pentru care dintre tipurile temperamentale este caracteristica rezistenta scazuta la efort si stres?
a. sangvin
-b. melancolic
c. flegmatic

91. Care este tipul temperamental inclinat spre supraapreciere?
-a. sangvinul
b. melancolicul
c. flegmaticul

92. Ce reprezinta talentul?
a. o aptitudine
b. un complex de aptitudini care permit succesul in activitate
-c. un complex de aptitudini care permit activitatea creatoare

93. In ce categorie de aptitudini se inscrie usurinta de formare a deprinderilor psihomotrice?
a. intelectuale generale
-b. sportive generale
c. sportive specifice

94. Care este aptitudinea sportiva specifica jocurilor sportive?
-a. simtul plasamentului
b. spiritul de observatie
c. inteligenta

95. Care sunt elementele constitutive ale caracterului?
a. aptitudinile sale
-b. atitudinile sale
c. reactivitatea sa generala

96. Care este tipul de relatii existente intre trasaturile de personalitate ale sportivului si alegerea unei ramuri sportive?
a. neutralitate
b. subordonare
-c. determinare reciproca

97. Care sunt trasaturile pe care trebuie sa le includa profilul unui bun antrenor?
a. responsabilitate si perseverenta
b. ambitii materiale
c. ambivalenta

98. Care este tipul de antrenor care realizeaza o buna coeziune a echipei?
a. antrenorul autoritar
-b. antrenorul democrat
c. antrenorul liberal

99. Ce fel de componenta are grupul sportiv, din punctul de vedere al caracteristicilor indivizilor care il alcatuiesc?
a. maxim omogena
b. maxim eterogena
-c. relativ eterogena

100. Prin ce tip de relatii este definit grupul sportiv?
-a. relatii de colaborare
b. relatii de competitie
c. relatii de conflict

101. Care sunt relatiile care trebuie sa existe intre coezivitatea grupului si competitia dintre membri, pentru obtinerea performantei grupului sportiv?
a. coeziune ridicata si competitie scazuta
b. coeziune scazuta °si competitie ridicata
-c. echilibru intre coeziune si competitie

102. Care este tipul de conducere a grupului care stimuleaza comunicarea interpersonala a sportivilor?
a. conducerea prin obiective
-b. conducerea prin relatii
c. conducerea decizionala

103. In ce conditii este maxim eficienta conducerea grupului sportiv orientata spre obiective?
-a. membrii grupului sunt puternic motivati si constienti de sarcinile care le revin
b. membri grupului nu au suficient de multa initaitiva
c. membrii grupului au, in mare parte, o personalitate labila

104. Ce tip de grup este grupul sportiv, din punctul de vedere al volumului?
-a. mic
b. mediu
c. mare

105. Ce tipuri de relatii sunt specifice grupului sportiv?
a. relatii de colaborare pentru atingerea unui scop care nu este comun
b. relatii de competitie pentru atingerea unui scop
-c. relatii de colaborare pentru atingerea unui scop comun

106. La ce se refera caracterul primar al grupului sportiv?
a. relatiile sunt indirecte
-b. relatiile sunt directe
c. relatiile sunt spontane

107. Care sunt factorii de care depinde succesul in grupul sportiv interactional?
a. performantele individuale
-b. calitatea relatiilor dintre membri
c. nivelul competitivitatii

108. Care sunt factorii de care depinde coeziunea ridicata a grupului sportiv?
-a. numărul restrâns de membri
b. omogenitatea extrema a membrilor
c. varste cat mai diferite

109. Care este cel mai adecvat tip de conducere a grupului, in cazul sportivilor cu personalitate labila?
a. conducerea prin obiective
-b. conducerea prin relatii
c. conducerea decizionala

110. Care este cel mai adecvat tip de conducere a grupului pentru sportivii lipsiti de initiativa?
a. conducerea prin obiective
b. conducerea prin relatii
-c. conducerea decizionala

111. Care este momentul in care trebuie sa se desfasoare pregatirea psihologica generala pentru concurs, pentru a fi eficienta?
a. cu 2 saptamani inaintea concursului
b. cu 2 zile inaintea concursului
-c. pe toata durata pregatirii

112. La ce se refera pregatirea volitiva?
a. perceptii complexe specializate
-b. capacitatea de a depune efort sustinut
c. timpul de reactie

113. In ce conditii mijloacele de pregatire fizica si tehnico-tactica pot influenta pozitiv pregatirea psihologica?
-a. sunt orientate constient spre acest scop
b. sunt dozate corect
c. evita suprasolicitarea sportivului

114. La ce se refera continutul psihologic al pregatirii tactice?
a. invatarea motrica
b. priceperile tehnice
-c. schemele de rezolvare

115. Ce tipuri de metode si tehnici poate utiliza antrenorul in pregatirea psihica a sportivilor?
-a. metode si tehnici psihopedagogice
b. tehnici de programare neuro-lingvistica
c. tehnici imaginative

116. Cum se numeste ansamblul masurilor generale si speciale care urmaresc sa dezvolte acele laturi ale vietii psihice care sunt solicitate de activitatea sportiva?
a. planul tactic
b. antrenamentul
-c. pregatirea psihologica

117. Ce tip de pregatire isi propune ca obiectiv favorizarea formarii corecte a deprinderilor psihomotrice?
a. pregatirii fizice
-b. pregatirea psihologica
c. pregatirii tactice

118. Din care treapta de pregatire psihica fac parte demersurile educative pentru dezvoltarea disciplinei si autoperfectionarii?
-a. pregatirea psihologica de baza
b. pregatirea psihologica de ramura
c. pregatirea psihologica pentru concurs

119. In ce categorie de demersuri de pregatire poate fi incadrata pregatirea intelectuala?
a. treptele pregatirii psihologice
-b. laturile pregatirii psihologice
c. continuturile pregatirii tactice

120. Care sunt continuturile psihologice ale pregatirii tehnice?
a. cunostintele generale si specifice
b. reechilibrarea functiilor solicitate
-c. deprinderile si priceperile motrice

121. Ce factor al antrenamentului/tip de pregatire are drept continut psihologic reconstruirea imaginii de sine?
a. continutului psihologic al pregatirii tactice
b. continutului psihologic al pregatirii teoretice
-c. continutului psihologic al refacerii

122. Cui ii revine competenta tehnicilor imaginative de desensibilizare, ca parte a pregatirii psihice a sportivilor?
a. antrenorului
-b. psihologului
c. medicului

123. Care sunt obiectivele asistentei psihologice a sportivilor?
-a. sustinerea sportivului in eforturile sale
b. dezvoltarea personalitatii sportivului
c. formarea trasaturilor caracteriale

124. Ce metode si tehnici de cunoastere psihologica a sportivului poate utiliza antrenorul?
a. testele de inteligenta
-b. observatia
c. testele de personalitate

125. Ce tip de informatii poate obtine antrenorul prin observatiile desfasurate in cadrul antrenamentului?
a. situatia familiala a sportivului
b. relatiile sentimentale ale sportivului
-c. reactiile sportivului la sarcini

126. Care este demersul pe care pune accentul asistenta psihologica in pregatirea de baza si de ramura a sportivului?
-a. individualizare
b. efortul fizic implicat
c. performanta tehnica asteptata

127. Care tip de demers psihologic isi propune rezolvarea starilor tensionale si a frustrarilor sportivului? in cadrul pregatirii de concurs
b. psihoprofilaxia in antr
a. asistenta psihologica enament si competitie
-c. psihoterapia in antrenament si competitie

128. Cum se numeste ansamblul masurilor care sustin sportivul si il ajuta sa realizeze maximal performantele pentru care este pregatit?
-a. asistenta psihologica
b. psihoprofilaxia
c. antrenamentul

129. Ce tip de informatii sunt obtinute prin convorbirile cu sportivii?
a. structurile aptitudinilor psihomotrice
-b. dificultatile de adaptare
c. coeficientul de inteligenta

130. Care dintre demersurile de interventie psihologica isi propune ca obiectiv controlul dinamicii relationale in echipa?
a. pregatirea psihologica
b. psihoterapia
-c. psihoprofilaxia

 
  • Pagina 1 din 1
  • 1
Căutare:

Cazare Sinaia
Cazare Eforie Nord